Jak zrobić mini choinkę

Dziś chciałam Ci pokazać, jak można przy pomocy przedmiotów codziennego użytku zrobić piękną dekorację. Długo szukałam dosyć dużych "mini" choinek. Jednak nie jest to łatwe. Nawet jeśli już coś podobnego znalazłam, to cena dawała wiele do myślenia.
Zastanawiałam się, co może być bazą takiej mini choinki. Postawiłam na szczotkę do mycia butelek. Koszt niewielki, kilka złotych. Najlepsza byłaby taka do dziecięcych butelek, ale nie mogłam jej nigdzie dostać. Więc trzeba było sobie inaczej poradzić.
Te szczotki zwykłe mają dosyć gruby drut (przynajmniej moja), więc musiałam męża poprosić, by ją przyciął na maszynie.

Do wykonania choinki użyłam szczotki do mycia butelek
Do wykonania choinki użyłam szczotki do mycia butelek
Drut może być dość gruby i tu przyda się pomoc męża
Drut może być dość gruby i tu przyda się pomoc męża

Kształt choinki nadałam jej, lekko podgrzewając nagrzewnicą włoski. Uważaj jednak przy nie przesadzić i za bardzo ich nie stopić. Wykonywałam ruchy w dół tak, by utworzyły sylwetkę choinki.

Nagrzewnicą podgrzej włosy i ukształtuj w formie choinki
Nagrzewnicą podgrzej włosy i ukształtuj w formie choinki

Kolejny krok to wkręcenie szczotki do pieńka. Ja mam taki drewniany krążek, można także do korka po winie, modelina itp.

Drut osadź w pieńku
Drut osadź w pieńku

W kolejnym etapie moją choinkę zagessowałam i oprószyłam brokatem. Teraz jest już mocno zimowa.

Choinkę pokryj białym gessem
Choinkę pokryj białym gessem
Całość oprósz brokatem
Całość oprósz brokatem

Podsumowując: najlepsza do tego projektu byłaby szczotka do butelek dziecięcych. Widzisz jednak, że i z takimi zwykłymi też można sobie poradzić. Kolor ma raczej znaczenie, bo niestety farba akrylowa nie chciała mi dobrze pokryć włosków (psikałam rozcieńczoną, ponieważ taka z tubki jest za gęsta i zbytnio obciążała włoski).

Gotowa choinka oraz już w projekcie

Gotowa aranżacja z mini choinką
Gotowa aranżacja z mini choinką

Pozdrawiam, Marta

Komentarze

Popularne posty