Zimowa kartka z shakerem i kwiatami bawełny+kursik foto na kwiaty bawełny

Cześć,

Za oknem szaro-buro i ponuro. Jesienne, piękne kolory już zniknęły wraz ze spadającymi liśćmi.  

Teraz czekamy na zimę... Oby była piękna, śnieżna - taka...biało-niebieska :)


Na dzisiejszą inspirację zrobiłam kartkę z shakerem - pełnym śniegu z mieniącymi się cekinami i brokatem.

Papiery P13 ze wspaniałymi kompozycjami, pełne kwiatów, listków i bawełny zainspirowały do stworzenia własnych kwiatów bawełny.


 
 



Początkowo, zrobiłam większe kwiaty, ale uznałam, że jednak są za duże i zrobiłam zdecydowanie mniejsze.

Na kursie foto pokazuję większe pęki, ale mniejsze można zrobić analogicznie. Zupełnie małe, można zrobić bez użycia folii aluminiowej.

Zachęcam Was do wspólnego tworzenia!

 



1. Wycinam 4 takie same kwadraty z folii aluminiowej w dowolnej wielkości - w zależności od tego jak duży kwiat chcecie mieć. Ja wzięłam kwadraty  boku 10cm i otrzymałam kwiat ok 3,5cm wielkości.

2. Zwinęłam folię w kulki.

3. Pomalowałam kulki na biało, aby w razie czego sreberko nie przebijało przez watę.

4. Nakleiłam kulki na watę bardzo blisko siebie. Użyłam kleju introligatorskiego.

5. Zawinęłam watę wokół kulek i naszykowałam brązową nitkę z baaaardzo dużym supełkiem na końcu.

6. Szyłam pączek, mocno ściskając sznurek między każdą kuleczką i za każdym razem wbijałam igłę pod pęczek nitki. Wycięłam listki z papieru kraftowego i ponacinałam je jak na zdjęciu.

7. Potuszowałam końcówki listków brązowym tuszem.

8. Pogniotłam w palcach końcówki listków i pozginałam je na pół.

9. Na koniec przykleiłam na klej introligatorski listki do pączka. Gotowe :)


Jeśli chcecie maleńkie pączki, takie jak ostatecznie wylądowały na mojej kartce to nie musicie używać w ogóle kuleczek z folii aluminiowej.

Dajcie znać, co sądzicie o moim sposobie na kwiaty bawełny. Spróbujecie?


Do stworzenia kartki takiej jak moja potrzebnę będzie:

- elementy do wycinania

- papier P13

- papier kraftowy  

- foamiran 

- szary tusz 

- brązowy tusz

- śnieg dekoracyjny

- brokat biały

- wykrojnik śnieżynki

- perełki w sztyfcie przezroczyste 

- owoce do stworzenia środeczka kwiatka

- czarne gesso do pomalowania kuleczki do kwiatka

- taśma dystansowa 

- klej introligatorski

- klej na gorąco 

 

Pozdrawiam Was cieplutko



Komentarze

Wanda pisze…
Fantastyczna kartka a kwiaty bawełny boskie :)
Dziękuję.
Jest mi bardzo miło :-)

Popularne posty