Vivid vintage - czy znasz te preparaty do postarzania powierzchni?

Vivid vintage - preparaty do postarzania przedmiotów marki 13arts.  Zachwyciłam się nimi po obejrzeniu pokazu, który prowadziła Olga Heldwein. Zakupiłam i....odleżały sobie troszeczkę na półce nim po nie sięgnęłam. Dzisiaj pokażę Wam dwie ramki: gipsową i z masy plastycznej, którym nadałam vintagowy look przy pomocy preparatów marki 13arts - Vivid vintage.

Tak wyglądają ramki po użyciu wspomnianych preparatów:


A tak wyglądały przed obróbką:


Zasadę użycia preparatów zastowałam następującą: ramkę z masy plastycznej najpierw pomalowałam rozrzedzonym białym gesso po to, aby zwiększyć przyczepność powierzchni. Ramka gipsowa jest na tyle porowata, że nie trzeba było tego robić.


Krok następny: ramkę gipsową pomalowałam najpierw farbką ciemniejszą, a po jej wyschnięciu jaśniejszą. Z ramką z masy plastycznej postąpiłam odwrotnie.  Przyjrzyjcie się jak ciekawe efekty można uzyskać stosując podaną kolejność nakładania farby.


Po wyschnięciu ramki wykończyłam pastą woskową w odcieniach metalicznych - miedzi i brązu. Końcowy szlif nadałam białym gesso tzw. suchym pędzlem.


Preparaty vivid vintage  są łatwe w użyciu. W zależności od tego jak dużo preparatu nałożymy na przedmiot, efekt wypadnie inaczej. Nadmiar preparatu po wyschnięciu najlepiej zetrzeć mokrą chusteczką i w ten sposób uzyskujemy ciekawe przecierki.




Farbki są bardzo wydajne, opakowanie wystarcza do porycia sporej powierzchni. Cena po rabacie wynosi 6,90 zł za słoiczek - zatem nie obciąży nadmiernie naszego portfela, a ile uciechy będziecie mieć przy mediowaniu!!!


Jak oceniacie uzyskany przy pomocy tych preparatów efekt? 




Miłego dnia życzę!

Użyłam  produktów dostępnych w sklepie:

https://sklep-ewa.pl/pl/p/Farba-wodna-VIVID-VINTAGE-CARDAMON-MACCHIATO-22ml/8497
https://sklep-ewa.pl/pl/p/Farba-wodna-VIVID-VINTAGE-RED-CAFFEINE-22ml/8500


Komentarze

mbabka pisze…
Uzyskałaś świetny efekt, ramki prezentują się fantastycznie! Pozdrawiam
dekoMagJa pisze…
Bardzo fajny efekt. Mam pytanie czy nadają się do pomalowania metalu stali?Pozdrawiam serdecznie
ROMA pisze…
Metal musiałby zostać najpierw zagruntowany podkładem, np. z gesso lub farbą akrylową po, to by uzyskać efekt vintage. W kolejnych postach postaram się pokazać, jak to wygląda na metalu.
dekoMagJa pisze…
Czekam z niecierpliwością.Pozdrowionka serdeczne

Popularne posty