Akwarelowe tło - krok po kroku

Witam serdecznie
Dziś pokażę jak zrobić tło o wyglądzie akwareli.
Zrobię go za pomocą farbek i mgiełek i sporej ilości wody :)

Kiedy już wybrałam kolekcję z której chcę zrobić pracę i dobrałam kolory tła zaczynam od zmniejszenia papieru na którym zrobię tło, gdyż chcę mieć wokół niego ramkę z kolorowego papieru, co dodatkowo wzmocni papier i spowoduje że nie będzie się nie estetycznie falował :)

Następnie zaczynam tworzyć tło, jeśli mamy papier  mocno ciągnący wodę, dobrze jest go zabezpieczyć gesso. Technika malowania dowolna: chlapanie, tapowanie, przecieranie papierowym ręcznikiem. Ja spryskuję papier wodą, i nakładam pędzelkiem rozwodniona farbę. Najpierw mocniejszą potem coraz bardziej wodnistą. lekko podsuszam i nakładam kolejny kolor. Kończę lekko pryskając rurką mgiełki, gdzieniegdzie spryskując dodatkowo wodą.

Po wysuszeniu naklejam moje tło na papier scrapowy.


  i nakładam pastę akrylową przez maskę.

 Następnie stempluje wybrane fragmenty, ale dopiero po ułożeniu kompozycji. A na koniec chlapię splashami.
I oto efekt końcowy:


Użyte materiały:
Papiery - UHK Monsieur
Gesso - 13 Arts
Pasta akrylowa - 13 Arts
Farba wodna - 13 Arts Błękitny Mat
Mgiełka - 13 Arts Pastelowy Kobalt
Kosteczki 3d
Kryształki - dpCraft

www.mrude.pl


Komentarze

Dobra pisze…
Super kursik.
Super kurs, moje kolory, piękna kompozycja :-)
wiola_c pisze…
Śliczny scrap. :)
katy pisze…
świetny kursik:)idealna maska do fotografii:)bardzo mi się podoba to LO:)

Popularne posty