Bombonierka na Dzień Babci

Witam! Dzisiaj chciałbym pokazać jak wykonać nietypową bombonierkę z okazji Dnia Babci. Do wyboru formy bombonierki zainspirował mnie pojemnik/pudełko na przybory krawieckie, które posiadała zarówno moja babcia jak i moja mama - czyli babcia moich dzieci ;).

Do wykonania bombonierki będą potrzebne następujące narzędzia:
- mata do cięcia
- ostry nożyk malarski lub skalpel
- ekierka (najlepiej geometryczna) do wyznaczania linii cięcia
- ołówek do zaznaczania linii ciecia (ja używam takiego o twardości 2H, jest twardy, nierozmazuje się a dokładnie zaostrzony daje cienką wyraźną linię)
- linijka lub ekierka od której będziemy ciąć beermatę
- szpikulec, lub ostra gruba igła

Podstawowym materiałem jest beermata o grubości ~1,5mm. Na początek wycinamy z niej elementy dolnego i górnych pudełek:


Wymiary poszczególnych elementów są następujące:
-A-7,8cm x 14cm - 1 sztuka
-B-3,5cm x 14cm - 2 sztuki
-C-3,5cm x 7,5cm - 6 sztuk
-D-7,8cm x 7cm - 2 sztuki
-E-3,5cm x 7cm - 4 sztuki

Pudełka sklejamy klejem introligatorskim w następującej kolejności:
do dna przyklejamy dłuższy bok,


 następnie dwa krótsze


i zamykamy całość drugim dłuższym bokiem.


Po sklejeniu i wyschnięciu kleju, możemy zacząć oklejać pudełka według uznania. Należy pamiętać, aby przed oklejeniem górnych pudełek, wkleić w każdym z nich, na jednej z szerszych ścianek, po dwa kawałki wstążki.


Będzie ona spełniać rolę zawiasów. Po oklejeniu pudełek, wycinamy z beermaty cztery prostokąty (dwa o wymiarach: 7,8cm x 7cm i dwa 7,4cm x 6,6cm). Skleimy z nich wieczka pudełek. Najpierw do większego prostokąta doklejamy wystające końce wstążek,


następnie naklejamy centralnie na niego mniejszy, dzieki któremu wieczko będzie dokładnie przylegac do pudełka.


Gdy mamy już gotowe pudełka, musimy wykonać ramiona dzięki którym będziemy mogli rozkładać pudełka. Z beermaty wycinamy cztery paseczki 1,5cmx6,7cm. Każdy z nich przekłuwamy w dwóch miejscach, jak na zdjęciu:


rozstaw otworów powinien wynosić 5,2cm. Końce zaokrąglamy.
Pudełka nakłuwamy według rysunku:


Pozostał jeszcze do wykonania uchwyt. Z beermaty wycinamy trzy paski (dwa 1,5cm x 11,5cm i jeden 1,5cm x 8cm),


sklejamy je w literę U,


oklejamy i nakłuwamy na zaokrąglonych wcześniej końcach (0,8cm).
Całość łączymy ćwiekami, tak jak na zdjęciu.


Na sam koniec pudełeczko możecie ozdobić wedle własnego uznania. Ja do tego celu użyłem małego taga z digi stempelkiem zaprojektowanym przez moją żonę Wikuchę oraz mini bukiecika z trzech różyczek :) W środku znajdą się oczywiście ulubione czekoladki mojej mamy a prezent ten wręczy jej moja córeczka :)



Mam nadzieję, że powyższy kurs zachęci do wykonania podobnych przedmiotów ;).

Użyte materiały i narzędzia ze skelpu:

Pozdrawiam gorąco!
Mysiek

Komentarze

Anonimowy pisze…
To faktycznie wspomnieniowy pojemnik:)Wykonanie świetne! :)
Unknown pisze…
Ale fajne. I jakie praktyczne.
Super wykonanie:) Pomysł godny naśladowania :)
Alexandra pisze…
Kapitalny :) I jak perfekcyjnie wykonany :)
Unknown pisze…
Świetny kursik:) Pozdrawiam
zetkaArt pisze…
Rewelacja - na przyszłość do wykorzystania :)
Encza pisze…
Świetny pomysł!
krystynas pisze…
Nietypowa forma bombonierki, ale za to jaka oryginalna.
Jesteś kopalnią pomysłów, kolejna rewelacyjna praca - jestem pod wrażeniem.

mapowska pisze…
Wow! Świetna! Bardzo babciowa :D
Joanna Loana pisze…
GENIALNE!!! Bardzo mi się podobają Twoje tutoriale. Są okropnie czasochłonne i wymagające prezycji, ale efekt jest wart włożonej pracy. Naprawdę ogromnie podziwiam Twoje pomysły i wykonanie!
EwkaMarchewka pisze…
Rewelacja!!! Gratuluję Mysiek!
Ola (Ikemo) pisze…
Po prostu Rewelacja!!
Werciakol pisze…
pomysł kapitalny:D

Popularne posty