Świąteczny lampion - krok po kroku

Cześć,

Święta coraz bliżej, a ja przygotowałam lampion, który może służyć jako świąteczna dekoracja.
Baza lampionu to "Lamion prosty" od Laserowe Love, zrobiony jest z beermaty. Lampion jest w postaci elementów w arkuszu, które trzeba ze sobą poskładać.
Lampion ozdobiłam kwiatuszkami z czerwonego foamiranu.


Na zdjęciach poniżej możecie zobaczyć krok po kroku, jak taki lampion wykonałam.


Pomalowałam lampion farbą akrylową Style Matt Cadence FLORAL WHITE.
Użyłam do tego gąbkowych pędzelków, dzięki którym uzyskałam ciekawą chropowatą strukturę. 
W miejscach do których nie mogłam dotrzeć gąbeczką użyłam zwykłego małego pędzelka.


Lampion odstawiłam do wyschnięcia, a w tym czasie zajęłam się przygotowaniem kwiatuszków.
Przygotowałam sobie czerwony foamiran i za pomocą wykrojnika wycięłam kształty płatków.


Jeśli nie posiadacie maszynki do wycinania albo akurat takiego wykrojnika nie przejmujcie się, bez tego również sobie poradzicie. 
Jest to metoda czasochłonna ale efekt jest satysfakcjonujący. Potrzebujecie tylko ołówka i nożyczek.
Możecie narysować sobie zarys kwiatuszka bezpośrednio na foamiranie albo możecie przygotować sobie szablon na grubszym papierze i później od niego odrysowywać kształty. 

Osobiście dość długo w taki sposób sobie radziłam, ponieważ nie posiadałam maszynki do wycinania, a teraz gdy posiadam to i tak czasem korzystam również z tego sposobu :)



Gdy już mam wycięte wszystkie elementy, przykładam każdy płatek po kolei na kilka sekund do rozgrzanego żelazka, a następnie zgniatam w palcach każdy płatek.





Teraz trzeba każdy płatek delikatnie rozwinąć i ukształtować, uważając przy tym, żeby go nie przerwać.  Używając kleju na gorąco sklejamy ze sobą płatki, tworząc kwiatuszek.
Ja na jednego kwiatka wykorzystałam 4 płatki.
Następnie używając perłowych pręcików, dodajemy kwiatuszkom środki.



Główną ozdobę naszego lampionu mamy gotową.
Teraz przygotowujemy sobie jakieś dodatki np. wstążki, gałązki, liście, owoce ostrokrzewu


Za pomocą kleju na gorąco wszystko przyklejamy do naszego lampionu.



I piękny świąteczny lampion gotowy!

Dajcie znać czy taki opis krok po kroku wam się podobał ;) 
Mam nadzieję, że udało mi się kogoś zainspirować do zrobienia takiej ręcznie robionej dekoracji świątecznej :)

Materiały, które wykorzystałam



Pozdrawiam Madzia :) 











Komentarze

Popularne posty