Kurs na księgę pamiątkową-bez złoceń

Witajcie :)
Zmotywowana przez jedną z klientek postanowiłam jakiś czas temu zrobić księgę.
Powiedziałam jej z góry - że nie będzie tam złoceń - przepychu i tego co zazwyczaj w takich księgach się znajduje-bo to nie mój styl.
Powstała więc księga komunijna. Jako prototyp.

Spodobała się kolejnej osobie - tym razem jako prezent na 40 rocznicę ślubu.

W związku z tym, że miałam kilka zapytań i próśb w sprawie kursu - jak ją zrobiłam- specjalnie dla Was - przygotowałam zdjęciowy kurs - krok po kroku.

Z góry przepraszam za brak polskich znaków na zdjęciach-z jakiegoś powodu PhotoScape się zbuntował i nawet w pl czcionkach nie chciał ich wstawiać.
Zobacz także księgę gości, którą przygotowała Padoriaa.

Co będzie nam potrzebne:

  •  Przede wszystkim 4 arkusze wielkości A4 papieru wizytówkowego - czyli grubszy papier niż zwykły do drukowania.
  • Tekturę lub papier kraftowy wielkości A4.
  • Kawałek tekturki do przygotowania nóżki na stojak.
  • Papier scrapowy - aby okleić tekturę z obu stron i nasz stojaczek.
  • Klej na gorąco.
  • Dużo kwiatków listków perełek krzaczków.
  • Nożyczki/nożyk/mata/trymer/gilotyna.
  • Jeśli używamy spinacze lub klipsy do przytrzymania papieru-aby się "sam" kleił, w tzw międzyczasie jak my będziemy robić kolejne rzeczy.
  • Opcjonalnie jasny tusz/brokat w kleju.

Zanim zaczniemy pracę musimy mieć wydrukowaną stronę tytułową. Ja opracowuję wszelkie dokumenty do druku w Wordzie. Najprościej pracować mi na tzw. polach tekstowych - ponieważ pole tekstowe można dowolnie edytować: rozmieszczać, zapełniać, przesuwać, zmniejszać, zwiększać.

Dla tych którzy nie wiedzą gdzie takie pole tekstowe jest - zdjęcie poniżej.  [ja zawsze wybieram ten pierwszy góry rodzaj pola tekstowego]
Pól tekstowych może być dowolna ilość. My musimy tak to edytować, aby na środku pozostało trochę miejsca na zgięcie, a w rogach na zawinięcie papieru. Poniżej widać ile ja zostawiłam miejsca między rogami i między polami tekstowymi.



Kiedy mamy już opracowaną i wydrukowaną pierwszą, główną stronę naszej księgi - postępujemy jak poniżej.





Duże powierzchnie lubię oklejać taśmą dwustronną + klejem.
Taśma powoduje, że zarówno mniej kleju zużywamy, papier się nie faluje, jak i to, że nie trzeba potem odczekiwać aż się sklei i można od razu dalej pracować.



Zwykłych klipsów biurowych używam do tego, aby mi trzymały papier, który się klei. Ręce są wolne i mogą robić kolejne etapy.


Postarzamy brzegi - ale bardzo delikatnie. Można to zrobić zwykłymi nożyczkami czy nożykiem.





Ja lubię wszelkie zawijanie papieru robić na dłutku - mam kanciaste ołówki- więc dłutko jest bardzo wygodne. Dłutkiem też zazwyczaj zwijam kwiatki;)



Przesyłam pierwszą stronę na samym środku, na zgięciu. Ale nie jest to konieczne.


Zaczynamy klejenie - od ostatniej strony. Najpierw dokładnie środek smarujemy klejem na gorąco i bardzo szybko przykładamy papier- można docisnąć np dłutkiem wzdłuż środka.


Następnie przyklejamy strony - na półokrągło. Dokładnie jak na fotce - klejem smarujemy między zawiniętymi rogami.


I tak strona po stronie przyklejamy, przesuwając każdą kolejną stronę o parę mm.


Teraz najlepsza część - ozdabianie.



Robimy stojaczek do podtrzymywania księgi na stojąco.






Półperełki dodają smaku i delikatnie ozdabiają wolną przestrzeń.


Ja brzegi delikatnie wytuszowałam i posmarowałam brokatem-bardzo cienkim pędzelkiem  - aby było to tylko maźnięcie.



Gotowa księga:


Pierwsza, którą zrobiłam parę tygodni temu, była na prezent na komunię:




Mam nadzieję, że kurs jest czytelny. W razie pytań piszcie:) Postaram się pomóc w miarę moich możliwości.

Pozdrawiam ciepło
Teo


Komentarze

anulabloguje pisze…
Efekty końcowy wyszedł bardzo pięknie.

Dziękuję za kurs "krok po kroku". Na pewno się niedługo przyda.
Mam nadzieję, że mi też tak pięknie wyjdzie :o)
Rewelacja ....super bardzo dziękuje za zrobienie tego kursiku :) jesteś niesamowita:)....jakie miłe zaskoczenie bardzo czekałam na ten kursik....zrobię sobie przekierowanie do Twego kursiku:)DZIĘKUJE
Unknown pisze…
świetny kurs!!! zawsze jak patrzyłam na takie księgi myślałam :Matko jakie to musi być trudne! A jednak. Ozdabianie też wyszło świetnie.
iluszka pisze…
Jesteś genialna! Kursik świetnie przedstawiony, a księga przepiękna i elegancka, delikatnie ozdobiona bez zbędnego przepychu :)
Ilona Zbieg pisze…
dziękuję Wam :):)
Aggie pisze…
Świetny kurs! Zawsze myślałam, że księga to dość skomplikowana forma, a z Twoim kursem to jednak wydaje się bardzo proste. I swoją drogą księga piękna :)
wow fantastyczny kurs ! i same prace wspaniale :)
Jagja pisze…
Ilona pieknie wyszlo!!!! Zawsze sie zastanawialam jak mozna zrobic taka ksiege a tu prosze. Jestes mistrzynia!!!
Edyta pisze…
Bardzo fajny pomysł i czytelny kurs. Podoba mi się księga w Twoim wydaniu :)
Ilona Zbieg pisze…
Zapraszam Was do robienia i pokazywania - wstawiajcie tu swoje linki:)
Ogromnie mi będzie miło
i cieszęsię naprawdę że Wam się podoba i wszystko jest czytelne
Urtica pisze…
Fantastyczna! Kiedyś spróbuję.
bibliotekaG6 pisze…
Wyszło super. Już kiedyś próbowałam taką robić ale zupełnie nie miałam pomysłu jak zrobić nóżkę... a to takie proste!!dzięki za podpowiedź:)))
Pozdrawiam Iza
mpatti pisze…
Bardzo dziękuję za kurs - dzięki niemu bez trudu zrobiłam księgę-podziękowanie dla księdza za przygotowanie dzieci do I komunii św. http://magicznykufer.blogspot.com/2014/07/ksiega-z-kielichem.html
Unknown pisze…
jakiego stylu czcionki użyłaś ?
Ilona Zbieg pisze…
witam.a októrą chodzi ?
który tekst? bo czcionek kilka
Unknown pisze…
Chodzi mi o czcionkę gdzie są życzenia
askoz pisze…
Dziękuję bardzo za kursik,skorzystałam :)http://askoz-mojakraina.blogspot.com/2018/11/kartka-z-okazji-rocznicy-slubu.html

Popularne posty