wtorek, 22 stycznia 2013

Szkatuła na Dzień Dziadka

Witam! Ponieważ na Dzień Babci przygotowałem bombonierkę, na Dzień Dziadka postanowiłem przygotować podobny prezent. Jako że, nie miałem pomysłu na jakiś specjalny kształt, postanowiłem wykonać bombonierkę w kształcie skrzynki/szkatuły. 

Podstawowymi materiałami użytymi przeze mnie do budowy są beermata 1,5mm i patyczki do lodów. Identycznie jak  przy bombonierce, do wykonania szkatułki będą potrzebne następujące narzędzia:
- mata do cięcia
- ostry nożyk malarski lub skalpel
- ekierka (najlepiej geometryczna) do wyznaczania linii cięcia
- ołówek do zaznaczania linii ciecia (ja używam takiego o twardości 2H, jest twardy, nierozmazuje się a dokładnie zaostrzony daje cienką wyraźną linię)
- linijka lub ekierka od której będziemy ciąć beermatę
- szpikulec, lub ostra gruba igła.

Ponieważ patyczki mają długość ~11,5cm, a szkatuła wg projektu ma 14cm, musiałem wymyślić estetyczny sposób na połączenia tych dwóch materiałów. Wyjściem okazało się zastosowanie okienek w ściankach i pokrywie, które od wewnątrz zostały zakryte przez patyczki.


Prace rozpoczynamy od wykonania dołu skrzynki. W tym celu z beermaty wycinamy dwa boki 14cm x 4,5cm, dwa 8cm x 4,5cm i dno 14cm x 8cm. W bokach wycinamy centralnie otwory, pozostawiając marginesy - 2cm po bokach i 0,5cm na górze i dole. Wycięte i przygotowane do sklejenia ze soba elementy powinny wyglądać jak na zdjęciu:


Sklejamy w następującej kolejności: do dna (nie na jak w przypadku bombonierki dla babci!) przyklejamy krótszy bok,


nastepnie dłuższy,


drugi krótszy i na koniec długi.


Następnie przyklejamy do dłuższego boku dwa odcinki wstążki - posłużą one jako zawiasy. 


Okienka zaklejamy od środka patyczkami (po cztery całe na długi bok i po cztery połówki na krótszy).


Ja przed sklejeniem odpowiednio przybrudziłem patyczki i brzegi otworów. Po wklejeniu wszystkich patyczków, wyklejamy papierem (wg uznania) wnętrze. Papier usztywni całość i złączy dodatkowo patyczki.


Dla usztywnienia szkatuły, wycinamy z beermaty ramkę, którą wkleimy w szkatułkę. Wymiary zewnętrzne ramki to ~13,5cm x 8cm, należy je dobrać do wymiarów wnętrza szkatułki. 


Grubość ramki to 1cm. Ramkę wklejamy tak jak na zdjęciu:


Dolną część pudełka mamy już gotową, czas na wieko. W celu wykonania wieka, z beermaty wycinamy dwa paski 13,5cm x 1,2cm i dwa elementy wg szablonu:


Elementy te łączymy jak na zdjęciu:


Poszycie  wykonujemy z grubego brystolu. Wycinamy prostokąt 14cm x 9cm. Podobnie jak przy bokach, wycinamy w nim centralnie prostokąt, zostawiając marginesy 2cm po bokach i 1,5cm dół/góra.


Po wklejeniu poszycia, pokrywę łączymy z pudłem, przyklejając wstążki.


Na końcu, powtarzając kolejność, wklejamy patyczki, wyklejamy wnętrze papierem, i wklejamy usztywnienie (o identycznych wymiarach).

Ostatnim etapem, jest ozdobienie szkatuły według własnego pomysłu. Ja całość potuszowałem, dodałem imitacje metalowych okuć (paski kartonu zatuszowane srebrnym tuszem) i imitacje ćwieków (gotowe pólperełki 4mm). W imitacji zamka wykonałem otwór, przez który przewlokłem sznurek mocujący digistempel (autorstwa mojej żony Wikuchy dostępnych TUTAJ). 

Do srodka włożyłem czekoladki, całość zostanie przekazana uroczyście przez moje dzieci dziadkowi, po południu ;).


Mam nadzieję, że ten tutorial jest w miarę czytelny i jasny, i okaże się pomocny przy tworzeniu Waszych prac :).

Użyte materiały i narzędzia ze sklepu:

Pozdrawiam,

17 komentarzy:

Ola (Ikemo) pisze...

Kapitalne! Podoba mi się bardzo! Pomysłowy z Ciebie Dobromir ;)

J.Dark pisze...

Rewelacja! :)) w przyszłości na pewno skorzystam :)

wiola_c pisze...

Mega świetny kufer. :)

krystynas pisze...

O rany, ależ to genialne, a kurs naprawdę bardzo czytelny i przejrzysty.
Nie wiem kiedy :) ale skorzystam z niego na pewno.

werciakol pisze...

wow:D rewelacja:D

aa_dorota pisze...

Rewelacyjna!!!

paauliska pisze...

ekstra :) w życiu bym na to nie wpadła :)

Kwiat_wisni7 pisze...

Bardzo pomysłowa szkatułka :))) ślicznie wyszła,

pozdrawiam, Kwiat_wisni7

funiaa pisze...

Niesamowite :)

created by ebi pisze...

Świetny pomysł. Skrzynia rewelacyjna :)

Magdzik pisze...

I ja! Super kuferek! :) Baaaardzo mi się podoba :)

Jadwiga pisze...

Fantastyczny kuferek! :)

cabonie pisze...

Ona:
kapitalny pomysł :) kufer wygląda jak prawdziwy ze statku piratów :) pozdrawiam

Galaxia pisze...

Jestem pod mega wrażeniem! Świetny i pomysłowy kuferek, w dodatku z tutorialem :) Muszę koniecznie spróbować!

el pisze...

no nie wyrazy uznania , cuda , cuda...

mapowska pisze...

Wow! Genialne! Dzięki za kurs :D
Teraz trzeba tylko zabrać się za jedzenie lodów ;)

mapowska pisze...

I gotowe :) Jeszcze raz ślicznie dziękuję :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...